اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| قانون سهمیه کنکور ایثارگران که در مجلس تصویب شد با قانون چاپ‌شده تفاوت دارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض‌های گسترده نسبت به نتایج کنکور ارشد و سهمیه ایثارگران در این آزمون، گفت: آنچه در مجلس تصویب شد، با آنچه در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است و این تفاوت بررسی خواهد شد.

فارس من| قانون سهمیه کنکور ایثارگران که در مجلس تصویب شد با قانون چاپ‌شده تفاوت دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با ثبت سوژه‌ای به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد 98 اعتراض کرده‌اند. تعداد این کمپین از 10 هزار امضا فراتر رفته است. 

خبرنگاران فارس در چندین نوبت این موضوع را پیگیری کرده‌اند و اکنون هم پیگیری از مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ درباره این اعتراض‌ها، اظهار داشت: به نظر می‌رسد حتما باید گفت‌وگویی در باره این موضوع بین مجلس و سازمان سنجش صورت بگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه قرار بود به واجدان سهمیه‌ها، سهمیه مازاد داده شود، گفت: افراد معترض در کنکور ارشد امسال زیاد هستند و ادعا می‌کنند علی‌رغم اینکه حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند، حق آنها تضییع شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در صحن مجلس تصویب شد، با آنچه که اکنون در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است.

سلیمی ادامه داد: با آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم صحبت کرده‌ام و تاکید کردیم که حتما آقای خدایی رئیس سازمان سنجش یک جلسه به کمیسیون بیایند و در این باره توضیح دهند. 

*شفافیت نظام سنجش و پذیرش در کشور ضروری شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به راه‌حل پیشنهادی برای وضع فعلی، گفت: با این شرایط به نظر می‌رسد که نظام سنجش و پذیرش در کشور باید حتما شفاف شود. 

وی توضیح داد: در بحث نظام سنجش و پذیرش حتما باید تغییراتی ایجاد شود و اعتراضاتی که در این مدت ابراز شده نشان می‌دهد که باید به سمت شفافیت پیش برویم که این اتفاق‌ها رخ ندهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول